14 Ağustos 2016 Pazar

 

          10 adımda verimli bir GÜN!
Genelde pek çoğumuz zamanın  yetmediğinden  şikayet  ederiz. Bu şikayeti  bazen  “Gün keşke 25 saat olsa…” şeklinde dillendirdiğimiz de olur.
Böylece işlerimizin bir türlü vaktinde  bitmemesinin en  önemli suçlusu haline gelir zaman...
Mutlaka  yapılması gereken işler çok fazladır, yoğundur.
Ayrıca işlerin azalması da pek mümkün olmaz genelde. O zaman ne yapacağız, zaman da artmayacağına göre?  
Yanıtınızın, zamanı verimli kullanacağız olduğundan eminim.
Haklısınız, verimliğimiz artarsa başka şeylere de yetecek vaktimiz olur belki.
Ne bileyim, belki de kitaplar onları saran şefkatli ellerinizle daha sık kucaklaşma şansını elde ederler.
Peki  bu nasıl olacak?
Aşağıya bir 10 madde sıraladım.
Hadi okuyalım ve mutlaka uygulayalım!
1. Listeni  hazırla!
Her şey iyi hazırlanmış iyi bir liste ile başlar. Bir sonraki günde yapacağın işlerini tek tek listene eklemeyi sakın unutma!
2. En sıkıntılı olandan başla!
Size en sıkıntı veren işi ilk olarak tamamlamaya öncelik verin. Tüm gününüz onun yarattığı stres ile geçmekten kurtulur. Böylece diğer işlerinize daha rahat odaklanabilirsiniz.
3. Üstünü çiz gitsin!
Listenizden bitirdiğiniz her işin üstünü çizin. Bu keyifli anın tadını çıkarın. İnanın kendinizi daha iyi hissedeceksiniz.
4. İşine keyif ekle!
İşinizi keyif alarak yapmak için ona yapmaktan hoşlandığınız şeyler eklemeyi ihmal etmeyin. Bu sevdiğiniz bir yerde bir şeyler içmek, öğlen yemeğini farklı bir yerde yemek, iş yaparken müzik dinlemek neden olmasın. Hayat geçiyor iş onun sadece bir parçası.
5. Verimli zamanı doğru kullan!
Gün içinde en verimli olduğunuz zaman aralığını en iyi siz bilirsiniz. Bu bölümü en fazla yoğunlaşmanız, dikkat vermeniz  gereken  konulara, işlere ayırın. Böylece ortaya çıkacak iş sonuçlarınızdan ayrıca memnun olabilirsiniz.
6. Pareto prensibi (80/20)
Bu kuralı lehinize işletin. Harcayacağınız %20 eforla, iş sonuçlarınızın %80’ini getiren iş konularına (müşteri, proje vb.) özellikle daha fazla zaman ayırmayı ihmal etmeyin.
7. Gruplandır!
E-mail ve telefon trafiğinizi mümkün olduğunca bir araya toplayıp halletmeye çalışın. Gün içine koyacağınız  3-4 zaman aralığı bu ihtiyacınızı karşılayabilir. Böylece gün içinde sürekli bölünmemiş olursunuz. Ayrıca bu aralık sürelerine sadık kalırsanız daha verimli görüşmelerde yapabilirsiniz.
8. Dağılma!
Bir zaman aralığında tek konuya odaklanın. Aynı anda pek çok işi yapmaya çalışmak sizi yoracak, dikkatinizi dağıtacak ve iş tatmininizi negatif yönde etkileyecektir. 
9. Gününü yorumla!
a. Gün içindeki en verimli zamanlarınızı, boşa geçen anları tekrar zihninizde canlandırın. Doğru veya yanlış olanların farkına varın. Doğruları yarında uygulamaya devam ederken, diğerlerini çöpe atın.
b. Yaptığınız işleri tekrar zihninizde canlandırın. “Daha verimli olarak yapılabilir miydi?”  sorusunu kendinize sorun ve düzeltilecek noktalar varsa not edip, kendinizi geliştirmek adına sonraki seferde uygulayın.
10. Tekrar listele!
a. Gün içinde bitmemiş işleri bir sonraki günün listesine eklemeyi unutmayın.
b. Sonraki günün listesini hazırlamayı da ihmal etmeyin!
 
Sevgilerimle.
Hasan Duran



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaptığınız katkılar için teşekkürler.